Otsingumootoritele optimeerimine (SEO – Search Engine Optimization) on protsess, mille käigus muudetakse veebilehe struktuuri ja sisu nii, et see vastaks otsingumootorite nõuetele ning parandab veebilehe nähtavust otsingutulemustes. SEO eesmärk on saavutada kõrgem positsioon otsingumootori tulemuste lehel (SERP – Search Engine Results Page), et suurendada veebilehe külastatavust, parandada kasutajakogemust ja tõsta müüki või teenuste kasutamist.
Otsingumootorite optimeerimine hõlmab mitmeid erinevaid protsesse, alates veebilehe struktuuri ja sisu analüüsist kuni erinevate SEO-taktikate rakendamiseni. Üks olulisemaid SEO-aspekte on veebilehe sisu. Otsingumootorid hindavad sisu kvaliteeti ja asjakohasust ning selle põhjal määratakse veebilehe autoriteedi skoor. Seetõttu on oluline tagada, et veebilehel oleks kvaliteetne ja originaalne sisu, mis vastab kasutajate ootustele ja vajadustele ning sisaldab olulisi võtmesõnu.
SEO elemendid
Märksõnad
Möödas ajad, mil märksõnad olid ainus oluline SEO tehnika kuid see ei tähenda, et need poleks endiselt olulised. Erinevus seisneb selles, et tänapäeval peavad märksõnad tõhusaks toimimiseks olema põhjalikult läbi uuritud, hoolikalt valitud ja sisu hästi kirjutatud.
Aga mis on märksõnad täpselt? Märksõnad on sõnad ja fraasid, mida potentsiaalsed kliendid kasutavad veebisisu leidmiseks ja mida kaubamärgid saavad seejärel kasutada potentsiaalsete klientidega ühenduse loomiseks, kes otsivad nende tooteid ja teenuseid.
Märksõnade uurimise peamiste etappide tegemisel on oluline otsida selliseid, millel on kõrge otsingu sagedus ja madal konkurents. Samuti peab vaatama märksõna sobivust, näiteks “lilled” (otsitud 4800 korda kuus) on kõrge otsingu sagedus, aga kui te soovite lilli müüa, siis konkureerides märksõnale “lilled” te palju uusi kliente ei leiaks. Tuleks konkureerida märksõnadele nagu “lilled kulleriga”(otsitud 1800 korda kuus), “lilled tallinnas”(otsitud 600 korda kuus), “lilled hulgimüük” (otsitud 300 korda kuus).
Lisaks esmasele või algmärksõnale peaksid teil olema ka teise- ja kolmandajärgulised märksõnad(nt “lilled koju”, “lilled sünnipäevaks”). Need märksõnad pakuvad teie ettevõttele väärtust ja võivad infootsijad klientides muuta, kui teie tekst ja koduleht on piisavalt usaldusväärsed.
Sisu
Sisu on SEO oluline osa, sest see on vahend millega jõuate oma vaatajaskonnani ja saate neid kaasata. Tuleb kirjutada niimoodi, et tekst oleks kõigile lihtsasti loetav ja jätaks teist eksperdi mulje. Tuleks vältida keerulisi sõnu.
Näiteks kui teil oli lillepood ja soovite oma nähtavust suurendada, võite avaldada blogi aianduse kohta ning kirjutada seal taimeliikide valimisest, kasvatamise näpunäiteid ja muu kohta. Kui teie blogi postitus pakub väärtusliku teavet, siis on suur tõenäosus, et ta tuleb teie lehele tagasi järgmine kord või sooritab ostu teie käest. Isegi kui ta ei soorita ostu, siis teie koduleht kogub plusspunkte Google ees. Google hinab lehti kõrgemalt, mille peal inimesed veedavad kauem aega ja pakuvad kvaliteetset infot.
Tänane sisu peab olema hariv, huvitav, asjakohane ja jagatav. Sisu on mitmel kujul:
- Veebilehe sisu
- Videod
- Blogid
- Infograafika
- Podcastid
- Loendid
- Juhendid
- Sotsiaalmeedia postitused
Leheväline SEO
Leheväline SEO hõlmab väliseid optimeerimise praktikaid, mis ei toimu teie saidil.
Peamine lehe välise SEO jaoks kasutatav tehnika on lingi loomine, mis välistelt saitidelt teie saidile viivad kvaliteetsed lingid ütlevad otsingumootoritele, et teie sait on väärtuslik ja kvaliteetne, mis aitab suurendada autoriteeti. Suurema autoriteedi skoorida lehed näidatakse otsingus eespool.
Tagasilingid loomisel on palju taktikaid ja mõned praegused parimad tavad hõlmavad teistele veebilehtedele blogipostituste kirjutamist, infograafikute loomist mida laialdaselt jagatakse ja mõjutajate kasutamist oma sisus.
Siit saate täpsemalt lugeda tagasilinkide kohta ja kuidas neid saada.
Kohalik SEO
Kohalik SEO muutub üha olulisemaks, kuna üha rohkem inimesi kasutab otsinguks mobiilseadmeid. Tänapäeval tehakse 60% kõigist otsingutest mobiilseadmes ja peaaegu pooled neist otsingutest on kohaliku kavatsusega .
Kui teil on näiteks restoran, siis kohalik SEO tagab, et teie piirkonnas restorane otsivad inimesed satuvad teie kodulehele. Lisaks kohalike märksõnade kasutamisele tuleb veel luua asukohapõhised lehed e ning luua Google My Business konto, et tulekite välja Google Mapsis.
Otsingumootoriturundus
Otsingumootoriturundus (SEM) viitab tasulistele turundustegevusele ja hõlmab selliseid asju nagu reklaamid, Google AdWords, sotsiaalmeedia reklaamid, Google Ads (PPC), Google’i ostu reklaamid, displeireklaamid ja palju muud.
Kuigi SEM ei ole alati tervikliku SEO strateegia põhikomponent, on sellel siiski oma koht, kuna see võib aidata teil jõuda uute ja täpselt sihitud vaatajaskonnani.
Nähtavus ja positsioon
SEO üks olulisemaid funktsioone on nähtavuse suurendamine, mis tähendab, et potentsiaalsetel klientidel on lihtsam teie kodulehte leida kui nad otsivad teie poolt pakutud/toodet teenust.
Mida kõrgema asetuse olete otsingumootori tulemuste lehel (SERP), seda tõenäolisemalt näevad potentsiaalsed kliendid teid ja klõpsavad teie kodulehele, seega on orgaanilise lehe asetuse tõstmine võtmetähtsusega. Mida tõhusamad on teie SEO jõupingutused, seda kõrgem on teie asetus ja parem nähtavus. See on eriti oluline kui arvestada, et veerand veebikasutajatest ei klõpsa kunagi esimesest otsingutulemusest mööda.
Kui te tõusete ühe märksõnaga otsingumootori tulemuste esilehele, siis teised märksõnad mille peale te konkureerite tõusevad ka kõrgemale. Google kasutab domeeni usaldust (Domain trust), et positsioneerida kodulehti oma otsingumootori tulemustes. Kui te näiteks ühe märksõnaga olete orgaaniliselt esimene, siis see tõstab teie domeeni usaldust ja teised märksõnad tõusevad ka kõrgemale.
Lehe autoriteet
Lehe autoriteet (PA) on otsingumootorite viis hindamiseks teie lehe kvaliteeti. Põhimõtteliselt tähendab autoriteet seda, et teie veebisait on usaldusväärne, kvaliteetne, asjakohane ja sellel on midagi pakkuda.
Hinded on vahemikus 1 kuni 100 ja mida kõrgem on teie hinne, seda suurem on teie saidi autoriteet. Saate oma PA-reitingu leida erinevate SEO tööriistadega. Kuigi lehe autoriteeti on raske mõjutada, siis saate anda endast parima. Selleks tuleb kasutades tegurid nagu:
- Usaldusväärsetest ja külastatavatest allikatest välislingid (kõrge domeeni usaldusega kodulehed).
- Kergesti loetav tekst, mis vastab otsijate küsimustele. Kui teie info on ebamäärane või raskesti loetav, siis tõuseb teie kodulehe põrkemäära (bounce rate), mis mõjutab lehe autoriteeti ja domeeni usaldust negatiivselt
- Fotod ja videod
- Lehe peal viibimise aeg
- jne
Parema külastajakogemuse loomine
Külastaja kogemus on SEO loomisel kriitiline. Te peate panustame suurepärase sisu loomisele ja parandama oma saidi kasutavust, et see looks sujuva ja positiivse kliendikogemuse.
Leht peab olema reageeriv, see muudab selle kasutatavaks kõigile mobiili, sülearvuti või tahvli kaudu külastajatele . Suurendades lehe laadimiskiirust vähendate põrkemäära ja julgustate külastajaid teie saidil kauem veetma. Tarbijad eeldavad, et leht laaditakse alla kolme sekundit! Pikk laadimisaeg tõstab oluliselt teie põrkemäära ja mõjutab negatiivselt teie domeeni usaldust.
Otsingumootorid teevad vigu
Otsingumootorid pole täiuslikud. Kui te ei võta meetmeid nende puuduste kõrvaldamiseks maksab teie veebilehe SEO selle eest. Näiteks kui saidil puudub õige lingi struktuur ei pruugi otsingumootorid saiti õigesti roomata ega indekseerida. Kodeerimise vead võivad otsingumootorid täielikult blokeerida, muutes teie saidi järjestamise võimatuks.
Muud levinud valdkonnad kus otsingumootorid võivad probleeme tekitada on järgmised:
- 4xx vead(4xx koodid tähendavad, et leht on katki ja seda pole võimalik leida. Need võivad rakendada ka töötavatele lehtedele, kui miski takistab nende roomamist.)
- Katkised siselingid
- Katkised välislingid
- Puuduvad H pealkirjad
- Dubleerivad H1- ja pealkirjad
- Vormid
- Pildid, välkmälu, helifailid, videod ja mitte tekstiline sisu
- Keel ja semantika